söndag 29 juli 2007

Dag 3 1/10: Hål i golvet

Det här med toalett som är ett hål i golvet var ju ett kul skämt innan man åkte men inte lika kul när man får vara med om det riktigt. På några ställen vi besökte idag fanns inte riktig toalett utan bara ett hål i golvet. Som tur var behövde man bara göra "nummer 1" men det var illa nog.

Som om inte det var illa nog fanns det på dessa toaletter inget toapapper. Istället fanns där en kran med en hink under. Hur detta ska användas får var och en fantisera ihop själv. Kanske är det inte ens tänkt att man ska göra "nummer 2" på dessa toaletter. Problemet är bara att på vissa ställen var detta enda toaletten som fanns... Hur det än var med det är man inte särkilt sugen på att skaka hand med någon som kommer direkt ut från en sån här toallet. Jag vågade inte fråga något själv utan såg till att klara mig bra ändå. I väskan finns dock alltid en rulle toalett-papper bara i fall att. Även hos kvinnornas toalett var det samma sak fick jag berättat för mig.

En annan intressant sak var att det även fanns urinoarer för kvinnor på några ställen. Tyvärr har jag inga bilder på den (av förklariga skäl) men det är säkert ingen positiv upplevelse.

 Posted by Picasa